sobota, 4 marca 2017

Ostateczna ocena Leszna

Na koniec mojego "spaceru" po Lesznie poprosiłem Panią Irenę o kilka słów dotyczących charakteru miasta. W końcu, kto może lepiej ocenić jakieś miejsce niż osoba mieszkająca tam od 49 lat?

-Leszno jest takie akurat. Nie za duże, nie za małe, wszędzie można dojść pieszo. Aktualnie mamy tu wszystkiego pod dostatkiem, niczego nie brakuje. Jest praca, są szkoły, galerie handlowe i obiekty rozrywkowe. Ponadto, od zawsze jest tu pełno zieleni. Oprócz tego, tak jak wspominałam wcześniej - jest tu bardzo spokojnie. Oprócz pojedynczych przypadków, jest tu także bezpiecznie. Człowiek nie boi się wyjść nocą na spacer, nie obawia się, że ktoś może na niego napaść. W przeciwieństwie do dużych miast, tutaj ludzie się nie spieszą, żyją spokojnie, a co najważniejsze, są dla siebie życzliwi.

Tym oto optymistycznym akcentem chciałbym zakończyć moją podróż po Lesznie i jego historii. Z rozmowy z Panią Ireną w mojej głowie zrodził się sielankowy, spokojny obraz miasta. Teraz nie pozostaje mi nic innego, jak wybrać się tam osobiście, czego i Wam życzę.

źródło zdjęcia: eszkola-wielkopolska.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz